خسارت بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومانی حوزه کشاورزی و دامپروری لرستان بر اثر خشکسالی 

خسارت بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومانی حوزه کشاورزی و دامپروری لرستان بر اثر خشکسالی 
شناسه خبـر : ۱۱۴۶۰۸ پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۸

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: بر اثر خشکسالی و تنش آبی امسال ۱۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به زیر بخش‌های کشاورزی و دامپروری در لرستان خسارت وارد شد.

به گزارشموج خبر لرستان ؛ سید عماد شاهرخی در این باره گفت: با ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات از ابتدای امسال تا کنون ۶۵۰ هکتار زمین کشاورزی در لرستان به روش‌های نوین آبیاری تجهیز شده است.

وی افزود: امسال تا ۱۰۰ میلیارد تومان از خسارت وارده به کشاورزان دارای بیمه پرداخت خواهد می‌شود.

شاهرخی تصریح کرد: بر اثر خشکسالی و تنش آبی امسال ۱۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به زیر بخش‌های کشاورزی و دامپروری در لرستان خسارت وارد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اجرای طرح جهش تولید با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) نیز گفت: ۴۳ میلیارد تومان تسهیلا ارزان قیمت در اختیار کشاورزان برای اجرای این طرح قرار گرفته است و پیش بینی می‌شود در پایان ۵ سال اجرای این طرح میزان تولیدات محصولات کشاورزی در لرستان به دو برابر افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: طرح جهش تولید امسال در سطح ۲۳۵ هکتار زمین کشاورزی در لرستان اجرا شده است.

شاهرخی خاطر نشان کرد: تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز مرغداران جزء اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی لرستان است و برای تامین نقدی دامداران و مرغداران در لرستان تا کنون ۷۰ میلیارد تومان در قالب طرح مردمی سازی یارانه پرداخت شده است.

وی گفت: دولت برای تامین سرمایه در گردش دامداران و مرغداران در سراسر کشور ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار شناور اختصاص داده است.

شاهرخی با بیان اینکه جوجه ریزی در مرغداری‌های لرستان در بهار امسال بیش از ۱۹ درصد بیشتر از پارسال است ، یادآورشد: هزار و ۶۰۰ تُن گوشت مرغ مازاد بر نیاز مردم استان به قیمت ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان خریداری و منجمد شده است

46

منبع خبر:خبرآنلاین

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir